Obiectivul Tamron 18-270 - pentru cei care doresc versatilitate maximă, la o calitate acceptabilă
Mar Mar 26, 2013 5:50 am
Aparatele compacte vin în general cu valori ale zoom-ului (în fapt, raportul dintre focala cea mai lungă și cea mai scurtă disponibilă pe ansamblul optic al unui aparat) de cele mai impresionante, producătorii străduindu-se, din rațiuni de marketing, să înghesiuie cât mai mulți x-i pe etichetă. Acest lucru este însă realizat cu prețul apariției distorsiunilor tip pernă și, respectiv, butoi, la capetele extreme ale zoom-ului (un observator atent va constata că, de exemplu, la pozele de grup persoanele din extremități tind să fie curbate spre interior).
Tocmai de aceea, în cazul obiectivelor profesionale pentru DSLR-urile full-frame, producătorii au încercat să limiteze la un factor de 3x zoom-ul optic și să lanseze obiective diferite, care să acopere, cumulate, toate situațiile de fotografiere (ex. 14-24 mm pentru unghiul larg, 24-70 pentru uz general, 70-200 teleobiectiv). Acestea sunt optimizate atent pentru plaja de focale oferită, putând realiza imagini clare și virtual nedistorsionate, din centru și până în margini.
În schimb, ca utilizatori entuziaști, de aparate cu senzor crop, ne-am dori de multe ori versatilitatea de pe compacte, cu plajele lor generoase de zoom, în special în călătorie, când nu dorim să luăm cu noi 3-4 obiective în bagaj. Am avut ocazia să testez un astfel de obiectiv, extrem de versatilul Tamron 18-270 mm (varianta pentru Nikon, dar există și pentru Canon sau Sony).
Zoom-ul de 15x este extrem de util, în special în situația în care ne confruntăm cu atracții diferite la tot pasul și am dori să le imortalizăm, dar nu am avea timp să schimbăm obiectivele și nici două aparate asupra noastră. Am observat că Tamron-ul (deși e o firmă în general criticată de puriștii care rămân fideli exclusiv Canon sau Nikon) se mișcă bine, focalizând precis și destul de prompt. Cel puțin pe exemplarul testat de mine, nu am observat erori de front- sau back-focus (după cum puteți și vedea în imaginile de mai jos, care sunt clare și bine definite).
Acum desigur că nu ne putem aștepta la performanța la capătul tele a unui Nikon 70-200 mm f/2,8, dar și prețul Tamron-ului este un sfert din cel al obiectivului de clasă profesională...
Așa că mai bine să vă prezint câteva imagini (realizate cu un aparat Nikon D5100) și să vă las să trageți singuri concluziile.
- 110 mm, f/6, 1/2000 sec., ISO 200:
- 21 mm, f/11, 1/800 sec., ISO 200
- 155 mm, f/6, 1/2500 sec., ISO 200
- 270 mm, f/14, 1/800 sec., ISO 200
- Pentru conformitate, o comparație cu o imagine realizată cu D3100 cu obiectivul Nikon 55-300:
Tocmai de aceea, în cazul obiectivelor profesionale pentru DSLR-urile full-frame, producătorii au încercat să limiteze la un factor de 3x zoom-ul optic și să lanseze obiective diferite, care să acopere, cumulate, toate situațiile de fotografiere (ex. 14-24 mm pentru unghiul larg, 24-70 pentru uz general, 70-200 teleobiectiv). Acestea sunt optimizate atent pentru plaja de focale oferită, putând realiza imagini clare și virtual nedistorsionate, din centru și până în margini.
În schimb, ca utilizatori entuziaști, de aparate cu senzor crop, ne-am dori de multe ori versatilitatea de pe compacte, cu plajele lor generoase de zoom, în special în călătorie, când nu dorim să luăm cu noi 3-4 obiective în bagaj. Am avut ocazia să testez un astfel de obiectiv, extrem de versatilul Tamron 18-270 mm (varianta pentru Nikon, dar există și pentru Canon sau Sony).
Zoom-ul de 15x este extrem de util, în special în situația în care ne confruntăm cu atracții diferite la tot pasul și am dori să le imortalizăm, dar nu am avea timp să schimbăm obiectivele și nici două aparate asupra noastră. Am observat că Tamron-ul (deși e o firmă în general criticată de puriștii care rămân fideli exclusiv Canon sau Nikon) se mișcă bine, focalizând precis și destul de prompt. Cel puțin pe exemplarul testat de mine, nu am observat erori de front- sau back-focus (după cum puteți și vedea în imaginile de mai jos, care sunt clare și bine definite).
Acum desigur că nu ne putem aștepta la performanța la capătul tele a unui Nikon 70-200 mm f/2,8, dar și prețul Tamron-ului este un sfert din cel al obiectivului de clasă profesională...
Așa că mai bine să vă prezint câteva imagini (realizate cu un aparat Nikon D5100) și să vă las să trageți singuri concluziile.
- 110 mm, f/6, 1/2000 sec., ISO 200:
- 21 mm, f/11, 1/800 sec., ISO 200
- 155 mm, f/6, 1/2500 sec., ISO 200
- 270 mm, f/14, 1/800 sec., ISO 200
- Pentru conformitate, o comparație cu o imagine realizată cu D3100 cu obiectivul Nikon 55-300:
Re: Obiectivul Tamron 18-270 - pentru cei care doresc versatilitate maximă, la o calitate acceptabilă
Vin Iul 26, 2013 3:02 am
Update:
Cei de la F64 prezintă un test al obiectivelor de clasă profesională de la Tamron, utilizate în fotografia de concert.
Concluzia la care ajung eu, privind imaginile lor și pe ale mele, realizate cu 18-270-ul: dacă 18-270 e un obiectiv bunicel pentru prețul său și pentru plaja focală imensă pe care o acoperă, parcă sunt un pic dezamăgit de claritatea imaginilor obținute cu obiectivele testate de ei, Tamron 24-70 f/2,8 și 70-200 f/2,8 - care totuși sunt vârfuri de gamă, având f/2,8 constant.
Consider că rezultate mai bune - în ce privește claritatea chipurilor cântăreților - s-ar fi obținut utilizând obiectivele fixe de la Nikon sau Canon.
Vă prezint pentru comparație cu imaginile din articolul F64 o fotografie realizată de mine la un concert Omul cu Șobolani, cu obiectivul fix Nikon 50 mm, f/1,8 AF-D:
Cei de la F64 prezintă un test al obiectivelor de clasă profesională de la Tamron, utilizate în fotografia de concert.
Concluzia la care ajung eu, privind imaginile lor și pe ale mele, realizate cu 18-270-ul: dacă 18-270 e un obiectiv bunicel pentru prețul său și pentru plaja focală imensă pe care o acoperă, parcă sunt un pic dezamăgit de claritatea imaginilor obținute cu obiectivele testate de ei, Tamron 24-70 f/2,8 și 70-200 f/2,8 - care totuși sunt vârfuri de gamă, având f/2,8 constant.
Consider că rezultate mai bune - în ce privește claritatea chipurilor cântăreților - s-ar fi obținut utilizând obiectivele fixe de la Nikon sau Canon.
Vă prezint pentru comparație cu imaginile din articolul F64 o fotografie realizată de mine la un concert Omul cu Șobolani, cu obiectivul fix Nikon 50 mm, f/1,8 AF-D:
- Nikon 1 V1, un mirrorless pentru cei care doresc în primul rând viteză
- Tamron 70-200 mm f/2,8 - supertele de buget, testat pe Nikon D90
- Nikon Coolpix L610, pentru cei pentru care compoziția contează mai mult decât calculele legate de timp și diafragmă
- Tamron 17-50 mm f/2,8 - un obiectiv zoom cu diafragma constanta la pret abordabil
- Nikon 18-200 mm f/3,5-5,6 VR II - un plus de versatilitate, utilă în călătorii
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum