Campionatul Mondial de Fotbal și... fotografia de sport cu dotări abordabile
Lun Iun 23, 2014 8:52 am
Luna aceasta, ochii întregii planete sunt ațintiți asupra Braziliei: țara ce a dat lumii pe Pele, Ronaldinho și Kaka e gazda Campionatului Mondial de Fotbal, ediția 2014. Și cum trăim pe planeta Fotbal, efectele campionatului se resimt în întreaga lume, propagându-se ca un val mexican: cresc vânzările de bere și Smart TV-uri, nevestele sunt neglijate de bărbați șisuntem încercați cu toții de gândul că am putea face mai mult sport.
Trecând de cealaltă parte a "baricadei", și noi, fotografii, ne-am dori să fim, fie și pentru o repriză, pe Estadio de Maracana sau pe Arena Pantanal, înarmați cu un Canon 1D-X și un impresionant teleobiectiv de 400 mm f/2,8 (care costă... "doar" 49.999 lei în oferta F64).
Dar, dacă nu ne permitem să ne cheltuim economiile pe câțiva ani pe echipamente foto, nu înseamnă că ar trebui să renunțăm la fotografia sportivă. Chiar și cu echipamente mai modeste, dacă avem acces pe stadion vom putea obține destule cadre pline de acțiune și suspans, parcă desprinse de pe marile stadioane ale Cupei Mondiale.
Tot ceea ce trebuie este să fim atenți să urmărim dinamica jocului, să anticipăm traiectoriile fotbaliștilor și a mingii și să declanșăm la momentul oportun. Deși departamentele de marketing ale producătorilor de aparate vor încerca să ne convingă că avem neapărată nevoie de o viteză de fotografiere în rafală de 9-10 cadre/sec. pentru a face fotografie de sport, acest lucru nu e neapărat decât dacă dorim să fim absolut siguri că am surprins exact acea scenă care va ajunge pe prima pagină a gazetelor sportive. Dacă fotografiem de plăcere... oricum vom prinde îndeajuns de multe cadre interesante pe parcursul unui meci, chiar la "modesta" viteză de 4-5 cadre/sec.
Am avut ocazia weekendul acesta de a asista, la baza sportivă Unirea din cartierul clujean Mănăștur, la un campionat de fotbal organizat de angajații unei multinaționale, care au adus mai aproape atmosfera de la World Cup 2014, într-o întrecere frățească, dar din care nu a lipsit lupta pentru cât mai multe goluri.
Motto-ul Cupei de Fotbal din Brazilia, We Are One, s-ar fi putut aplica excelent și campionatului al cărui martor fotografic am fost: români, greci, germani și italieni (acestea fiind doar limbile pe care le-am recunoscut eu vorbindu-se pe teren) au petrecut o după-masă plină de acțiune, în care balonul a zburat vertiginos dintr-o parte într-alta a terenului, s-au dat corner-e și din care - ca în orice meci disputat cu intensitate - nu au lipsit nici accidentările.
Puteți vedea în cele ce urmează o serie de imagini surprinse în timpul unuia din meciurile disputate la baza Unirea, cu DSLR-ul Nikon D90, obiectivul de uz general Nikon 28-80 mm f/3,3-5,6 și teleobiectivul de buget Nikon 55-300 mm f/4,5-5,6:
Am alternat scenele de acțiune prezentând fotbaliștii în întregul lor cu unele detalii care, pe de o parte, sunt mai generale, putând fi întâlnite în orice meci, oriunde s-ar juca și, pe de alta, trezesc în mintea privitorului senzația de imersiune în atmosfera de pe stadion.
Și, desigur, din fotografiile înfățișând scene de fotbal nu putea lipsi mingea. Prezența acesteia în cadru e considerată drept elementul care face diferența dintre o fotografie de sport și o tentativă de poză.
Trecând de cealaltă parte a "baricadei", și noi, fotografii, ne-am dori să fim, fie și pentru o repriză, pe Estadio de Maracana sau pe Arena Pantanal, înarmați cu un Canon 1D-X și un impresionant teleobiectiv de 400 mm f/2,8 (care costă... "doar" 49.999 lei în oferta F64).
Dar, dacă nu ne permitem să ne cheltuim economiile pe câțiva ani pe echipamente foto, nu înseamnă că ar trebui să renunțăm la fotografia sportivă. Chiar și cu echipamente mai modeste, dacă avem acces pe stadion vom putea obține destule cadre pline de acțiune și suspans, parcă desprinse de pe marile stadioane ale Cupei Mondiale.
Tot ceea ce trebuie este să fim atenți să urmărim dinamica jocului, să anticipăm traiectoriile fotbaliștilor și a mingii și să declanșăm la momentul oportun. Deși departamentele de marketing ale producătorilor de aparate vor încerca să ne convingă că avem neapărată nevoie de o viteză de fotografiere în rafală de 9-10 cadre/sec. pentru a face fotografie de sport, acest lucru nu e neapărat decât dacă dorim să fim absolut siguri că am surprins exact acea scenă care va ajunge pe prima pagină a gazetelor sportive. Dacă fotografiem de plăcere... oricum vom prinde îndeajuns de multe cadre interesante pe parcursul unui meci, chiar la "modesta" viteză de 4-5 cadre/sec.
Am avut ocazia weekendul acesta de a asista, la baza sportivă Unirea din cartierul clujean Mănăștur, la un campionat de fotbal organizat de angajații unei multinaționale, care au adus mai aproape atmosfera de la World Cup 2014, într-o întrecere frățească, dar din care nu a lipsit lupta pentru cât mai multe goluri.
Motto-ul Cupei de Fotbal din Brazilia, We Are One, s-ar fi putut aplica excelent și campionatului al cărui martor fotografic am fost: români, greci, germani și italieni (acestea fiind doar limbile pe care le-am recunoscut eu vorbindu-se pe teren) au petrecut o după-masă plină de acțiune, în care balonul a zburat vertiginos dintr-o parte într-alta a terenului, s-au dat corner-e și din care - ca în orice meci disputat cu intensitate - nu au lipsit nici accidentările.
Puteți vedea în cele ce urmează o serie de imagini surprinse în timpul unuia din meciurile disputate la baza Unirea, cu DSLR-ul Nikon D90, obiectivul de uz general Nikon 28-80 mm f/3,3-5,6 și teleobiectivul de buget Nikon 55-300 mm f/4,5-5,6:
Am alternat scenele de acțiune prezentând fotbaliștii în întregul lor cu unele detalii care, pe de o parte, sunt mai generale, putând fi întâlnite în orice meci, oriunde s-ar juca și, pe de alta, trezesc în mintea privitorului senzația de imersiune în atmosfera de pe stadion.
Și, desigur, din fotografiile înfățișând scene de fotbal nu putea lipsi mingea. Prezența acesteia în cadru e considerată drept elementul care face diferența dintre o fotografie de sport și o tentativă de poză.
- iPhone 4S vs Samsung Galaxy S3 Mini. Smartphone-uri (în sfârșit) abordabile, în teste foto
- Panasonic DMC-GM1 - Prâslea cel voinic si... fotografia
- F64 te invită la concursul Fotografia și Bicicleta
- Fotografia macro utilizând tuburi de extensie
- Metoda Brenizer - fotografierea subiectelor centrale cu fundal puternic defocalizat prin juxatapuneri de cadre
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
|
|