Forum de Calatorie si Fotografie
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

In jos
lucib
lucib
Membru Distins
Membru Distins
Posts : 565
Points : 1271
Join date : 17/02/2013
Location : Cluj, RO
http://fotografiecluj.blogspot.ro

Rezervați-vă timp suficient pe aeroporturile mari, precum Schiphol, Amsterdam Empty Rezervați-vă timp suficient pe aeroporturile mari, precum Schiphol, Amsterdam

Mar Mar 19, 2013 1:47 pm
Atunci când nu ne alegem destinația pe criterii de buget sau de atracții turistice, ci trebuie să ajungem într-un oraș mai îndepărtat, către care nu avem posibilitatea de a zbura cu un singur avion, inevitabil se pune problema schimbării avioanelor într-un nod aeroportuar, pentru a alege un zbor de legătură cu care să putem ajunge la destinația noastră finală, sau cât mai aproape de aceasta.

Spre exemplu, când a trebuit să merg la Aix-en-Provence (cel mai apropiat aeroport fiind Marignane, care deservește orașul Marsilia), o conexiune relativ convenabilă ca orar a fost Budapesta-Amsterdam-Marsilia. Poate părea bizar a merge în nordul Europei pentru a ajunge în sud, dar așa stau de multe ori lucrurile, în condițiile în care de regulă companiile aeriene asigură cele mai multe zboruri spre/dinspre orașul unde își au ele sediul.

Și, cu cât avem de-a face cu o companie mai însemnată, cu atât va crește și numărul destinațiilor deservite. KLM (Compania Aviatică Regală a Olandei, cunoscută ca Air-France-KLM, după fuziunea din 2004) deservește nu mai puțin de 136 destinații și, datorită acordurilor de code-sharing, de pe Schiphol sunt disponibile peste 300.

Nu trebuie să ne surprindă deci faptul că acesta a ajuns al cincilea aeroport din lume ca trafic de pasageri (49,8 milioane în 2011 Exclamation ), nici că în jurul aeroportului s-au dezvoltat numeroase centre de afaceri, hoteluri sau antrepozite (nici componenta expedițiilor de marfă nu este neglijată, deși la capitolul tonaj transbordat Schiphol este "abia" al 17-lea din lume).

Cifrele sunt impresionante, după cum la fel e și clădirea aeroportului. Un spațiu vast, în care trebuie în permanență să fii atent la indicatoarele care te conduc către terminalul și poarta de îmbarcare de la care urmează să te urci în următorul avion. Distanțele sunt pe măsură: între o poartă de îmbarcare și alta poți avea de parcurs până la cca. 1,5-1,6 km - așa că, de multe ori, pe indicatoare e trecut și timpul aproximativ de mers pe jos dintre două destinații.

Am constatat că timpul e indicat la modul optimist, trebuind să menții un pas destul de alert și să te folosești cât mai mult posibil de covoarele rulante, pentru a ajunge în timp util la poarta de îmbarcare dorită. Astfel, atracțiile de tipul duty-free-urilor ticsite cu orice de la băuturi și haine la electronice și librăriilor cu cele mai recete titluri internaționale trebuie lăsate pe DUPĂ ce am identificat poarta de îmbarcare de care vom avea nevoie și ne-am cronometrat timpii de parcurs prin aeroport (având 50 minute între zboruri, am zăbovit cca. 5-6 minute pentru a cumpăra o carte, iar apoi totul s-a transformat într-o cursă contra cronometru, ajungând la poarta de îmbarcare la al doilea apel al zborului către Marsilia).

Încă un aspect important: pentru a scurta traseele, este bine pe cât posibil să nu ieșim din "no man's land": după ce am aterizat, nu vom urma indicatorul Exit, precum majoritatea pasagerilor, ci cel semnalând Connecting Flights, după care vom căuta indicatoarele spre terminalul următorului nostru zbor (și, pe drum, vom citi afișajele cu privire la poarta de îmbarcare pentru ca ajunși pe terminal, să o identificăm vizual cât mai repede). Scutim astfel timp prețios, care ne va permite să ajungem într-un ritm mai relaxat la avion.

De asemenea, dacă avem un telefon mobil cu acces web sau o tabletă, putem consulta din timp site-ul mobil al aeroportului, schiphol.mobi, pentru a ști exact ce avem de făcut, nemaitrebuind să căutăm monitoarele din aeroport pentru aceasta. Putem de exemplu să ne facem planificarea în timpul în care așteptăm primul nostru avion (e preferabil să accesăm aceste informații cât mai aproape de momentul efectiv al zborului, întrucât pot suferi modificări. O dată, la Paris mi s-a întâmplat să ajung la o poartă de îmbarcare pentru a constata că zborul meu fusese mutat la o alta Arrow , astfel că am înțeles ce a simțit pilotul din Behind Enemy Lines (pentru cine a văzut filmul).

Cu o planificare atentă însă, chiar și o călătorie printr-unul din marile aeroporturi ale lumii poate fi o experiență plăcută - și, în mod sigur, cel puțin prima dată va fi una memorabilă.
Sus
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum