Brașovul la ceas de dimineață, cu obiectivul fix de 35 mm
Mar Iul 16, 2013 3:23 pm
Știind că voi avea ocazia să petrec câteva ore în Brașov, nu puteam să nu iau aparatul de fotografiat cu mine. Cum însă urma să traversez orașul, de la gară la Autogara 2 Stadion, situată la cca. 3 km mai spre vest - și nu aveam unde lăsa bagajele - am considerat că trebuie să iau cu mine cea mai compactă configurație foto de care dispun.
Pentru a nu face însă rabat la calitate, am evitat "săpunierele" extrem de ușor de folosit, dar la fel de "bune" pentru a rata pozele. Așa că am optat pentru al meu Nikon D3100, echipat cu obiectivul fix de 35 mm, f/1,8. După cum am mai arătat într-o postare anterioară, lipsa zoom-ului nu reprezintă ceva deranjant, obiectivul de 35 mm, pe formatul de senzor DX (24x16 mm), având un unghi de cuprindere și o redare a proporțiilor dintre obiecte similară celei pe care o avem când ținem un singur ochi deschis. Cu alte cuvinte, senzația e una de o naturalețe deosebită a scenei.
Alte avantaje majore în călătorii:
Există desigur și situații în care vom simți lipsa unui unghi mai larg de cuprindere, însă ne vom obișnui rapid să încadrăm cu fixul de 35 mm și "să facem zoom cu pasul", cum spune o vorbă populară printre fotografi.
Însă mai bine să vedem pozele:
Biserica Neagră, detaliu de arhitectură
(1/200 sec., f/7,1, ISO 400)
Biserica Neagră, detaliu de arhitectură
(1/320 sec., f/10, ISO 400)
Piața Sfatului
(1/500 sec., f/11, ISO 220)
Piața Sfatului
(1/320 sec., f/10, ISO 400)
Piața Revoluției
(1/250 sec., f/10, ISO 400)
Pentru a nu face însă rabat la calitate, am evitat "săpunierele" extrem de ușor de folosit, dar la fel de "bune" pentru a rata pozele. Așa că am optat pentru al meu Nikon D3100, echipat cu obiectivul fix de 35 mm, f/1,8. După cum am mai arătat într-o postare anterioară, lipsa zoom-ului nu reprezintă ceva deranjant, obiectivul de 35 mm, pe formatul de senzor DX (24x16 mm), având un unghi de cuprindere și o redare a proporțiilor dintre obiecte similară celei pe care o avem când ținem un singur ochi deschis. Cu alte cuvinte, senzația e una de o naturalețe deosebită a scenei.
Alte avantaje majore în călătorii:
- obiectivul nu își modifică distanța la focalizare, aceasta având loc doar prin mișcarea lentilelor în interiorul carcasei
- mecanismul de focalizare nu rămâne angrenat după ce obiectivul face clarul. Astfel, dacă dorim mici ajustări de finețe, ținem apăsat AF-Lock pe aparat și nejucăm cu inelul de focalizare de pe obiectiv până ce obținem exact ceea ce ne doream, apoi declanșăm.
- lentila frontală nu se rotește, obiectivul pretându-se excelent utilizării cu un filtru de polarizare
- la doar 210 grame și de dimensiuni compacte fiind, manevrabilitatea aparatului crește simțitor
- în interioarele muzeelor, diafragma deschisă ne va permite să fotografiem din mână, cu șanse de reușită mult mai mari decât în cazul obiectivului kit (sau, mai precis, la timpi de patru ori mai scurți)
Există desigur și situații în care vom simți lipsa unui unghi mai larg de cuprindere, însă ne vom obișnui rapid să încadrăm cu fixul de 35 mm și "să facem zoom cu pasul", cum spune o vorbă populară printre fotografi.
Însă mai bine să vedem pozele:
Biserica Neagră, detaliu de arhitectură
(1/200 sec., f/7,1, ISO 400)
Biserica Neagră, detaliu de arhitectură
(1/320 sec., f/10, ISO 400)
Piața Sfatului
(1/500 sec., f/11, ISO 220)
Piața Sfatului
(1/320 sec., f/10, ISO 400)
Piața Revoluției
(1/250 sec., f/10, ISO 400)
- Braşovul, filmat cu un smartphone montat pe o dronă
- Braşovul, filmat cu un smartphone montat pe o dronă
- Metoda Brenizer - fotografierea subiectelor centrale cu fundal puternic defocalizat prin juxatapuneri de cadre
- Obiectivul kit Nikon 18-55 mm f/3,5-5,6 VR, între mit și realitate
- Obiectivul fix Nikon 35 mm sau cel de 50 mm? O privire comparativă
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
|
|