Festivalul Medieval de la Sighişoara
Mar Mai 07, 2013 4:43 am
Începând cu anul 1992, în fiecare vară, Cetatea Sighişoarei îşi retrăieste trecutul datorită Festivalului Medieval. Pe străduţele înguste apar cavaleri, călugari, vrăjitori, clovni şi duhuri întrupate.
Importanţa acestei manifestări constă, la prima vedere, în abundenţa artei pe străzile oraşului, cu genuri specifice Epocii Medievale: jocul, teatrul, dansul, muzica, care implicit facilitează sentimentul de multiculturalitate specific Sighişoarei.
Publicul are ce vedea: întreceri şi cursuri de dans din taberele cavalerilor şi artişti plastici care te fac din creion sau pensulă.
Finalul fiecăreia dintre cele 3 zile de festival este marcat printr-o retragere simbolică cu torţe şi focuri de artificii. În ultima seară, Cavalerii s-au retras lăsând Cetatea în mâinile edililor şi jurând că niciodată nu o vor mai lăsa fără apărare.
Iar pentru peisaje de neuitat, vă recomand Vila Franka, unde am stat şi eu pe parcursul întregului festival (detalii pe pagina sa de Booking: http://www.booking.com/hotel/ro/vila-franka.ro.html?aid=364921)
Importanţa acestei manifestări constă, la prima vedere, în abundenţa artei pe străzile oraşului, cu genuri specifice Epocii Medievale: jocul, teatrul, dansul, muzica, care implicit facilitează sentimentul de multiculturalitate specific Sighişoarei.
Publicul are ce vedea: întreceri şi cursuri de dans din taberele cavalerilor şi artişti plastici care te fac din creion sau pensulă.
Finalul fiecăreia dintre cele 3 zile de festival este marcat printr-o retragere simbolică cu torţe şi focuri de artificii. În ultima seară, Cavalerii s-au retras lăsând Cetatea în mâinile edililor şi jurând că niciodată nu o vor mai lăsa fără apărare.
Iar pentru peisaje de neuitat, vă recomand Vila Franka, unde am stat şi eu pe parcursul întregului festival (detalii pe pagina sa de Booking: http://www.booking.com/hotel/ro/vila-franka.ro.html?aid=364921)
Re: Festivalul Medieval de la Sighişoara
Joi Mai 30, 2013 4:36 am
Sighișoara pe timp de festival - un loc extrem de aglomerat, e remarcabil cum ai reușit să faci poze din încadrările optime și fără să ți se interpună capete străine în cadru.
Dincolo de aceasta, prima imagine e excelent încadrată - ai reușit, chiar fotografiind cu aparatul ținut mult deasupra capului, să nu tai turnulețele clădirilor și să menții imaginea dreaptă. În plus, e de apreciat cum ai utilizat cornișa clădirii din dreapta pe post de diagonală, plasând-o fix în colțul cadrului.
A doua imagine aproape că-mi face poftă, la câte bunătăți ai imortalizat tu acolo. Un pont pentru astfel de situații: subiectul tău principal e într-o zonă de umbră, însă în cadru pătrunde multă lumină, astfel încât exponometrul aparatului a fost "fentat" să creadă că e o imagine mult mai luminoasă decât în realitate - și a expus pentru peretele din spate, care nu este relevant pentru subiect.
Așa că mai bine, după ce vezi o astfel de imagine, este să intri la opțiunea EV Compensation din meniul aparatului și să compensezi cu 1 1/3 până la 2 trepte, după necesitate. E drept că peretele va apărea ca o zonă albă, lipsită de detalii, dar bunătățile tale vor fi evidențiate corect. (Ca să se vadă corect ambele, ar trebui să faci douăp expuneri, fiecare ajustată pentru zona dorită și apoi să le suprapui în Photoshop).
În cea de-a treia, îmi place cum ai surprins expresia desenatoarei concentrate asupra lucrului ei. Dacă de obicei e considerată o greșeală ca într-un portret să nu se vadă ochii, aici tocmai faptul că își ține privirea în jos, spre foaia de hârtie, dă savoarea imaginii. Mă îndoiesc că o cunoști pe desenatoare, dar ar fi ceva să dea peste fotografia ta aici pe forum, cred că i-ai face o bucurie să i-o oferi, ar putea-o și ea folosi să se promoveze .
Dincolo de aceasta, prima imagine e excelent încadrată - ai reușit, chiar fotografiind cu aparatul ținut mult deasupra capului, să nu tai turnulețele clădirilor și să menții imaginea dreaptă. În plus, e de apreciat cum ai utilizat cornișa clădirii din dreapta pe post de diagonală, plasând-o fix în colțul cadrului.
A doua imagine aproape că-mi face poftă, la câte bunătăți ai imortalizat tu acolo. Un pont pentru astfel de situații: subiectul tău principal e într-o zonă de umbră, însă în cadru pătrunde multă lumină, astfel încât exponometrul aparatului a fost "fentat" să creadă că e o imagine mult mai luminoasă decât în realitate - și a expus pentru peretele din spate, care nu este relevant pentru subiect.
Așa că mai bine, după ce vezi o astfel de imagine, este să intri la opțiunea EV Compensation din meniul aparatului și să compensezi cu 1 1/3 până la 2 trepte, după necesitate. E drept că peretele va apărea ca o zonă albă, lipsită de detalii, dar bunătățile tale vor fi evidențiate corect. (Ca să se vadă corect ambele, ar trebui să faci douăp expuneri, fiecare ajustată pentru zona dorită și apoi să le suprapui în Photoshop).
În cea de-a treia, îmi place cum ai surprins expresia desenatoarei concentrate asupra lucrului ei. Dacă de obicei e considerată o greșeală ca într-un portret să nu se vadă ochii, aici tocmai faptul că își ține privirea în jos, spre foaia de hârtie, dă savoarea imaginii. Mă îndoiesc că o cunoști pe desenatoare, dar ar fi ceva să dea peste fotografia ta aici pe forum, cred că i-ai face o bucurie să i-o oferi, ar putea-o și ea folosi să se promoveze .
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
|
|