Forum de Calatorie si Fotografie
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

In jos
lucib
lucib
Membru Distins
Membru Distins
Posts : 565
Points : 1271
Join date : 17/02/2013
Location : Cluj, RO
http://fotografiecluj.blogspot.ro

Internet Archive, dovada că prețurile obiectivelor Nikon au crescut sensibil de mult în ultimii 4 ani Empty Internet Archive, dovada că prețurile obiectivelor Nikon au crescut sensibil de mult în ultimii 4 ani

Joi Apr 30, 2015 3:16 am
Din primăvara lui 2011, când mi-am cumpărat primul DSLR, un Nikon D3100, am trăit cu permanenta senzație că scot sume tot mai mari de bani pentru aparate de fotografiat, obiective și alte accesorii. E drept că nu m-au mai muțumit echipamentele entry-level, așa că am încercat să-mi achiziționez, de fiecare dată, echipamente din clase superioare... însă la fel de adevărat este și că prețurile obiectivelor au crescut, treptat-treptat, cu câteva zeci bune de procente.

Am dorit să verific dacă presupunerile mele erau întemeiate, așa că am intrat pe site-ul Internet Archive (www.archive.org) și am accesat snapshot-ul de arhivă al site-ului F64 din urmă cu 4 ani (30 aprilie 2011). Presupunerile mele s-au dovedit a fi întemeiate, dacă ne uităm la câteva prețuri de atunci, comparativ cu cele de acum:

  • Nikon 35 mm f/1,8 AF-S DX: 798 lei în 2011, 929 (redus de la 998,99) în prezent
  • Nikon 18-105 mm f/3,5-5,6 AF-S DX: 1099 lei în 2011, 1299 lei acum
  • Nikon 105 mm f/2,8 Micro: 3299 lei prețul din 2011, 3899 lei, prețul actual
  • Nikon 70-200 mm f/2,8: 8499 lei în 2011, 8999 lei în prezent

În unele cazuri, strategia de marketing este cea care determină fluctuații semnificative ale prețului obiectivelor: dacă în 2011 cel mai răspândit obiectiv profesional, Nikon 24-70 mm f/2,8 se vindea la 6499 lei, acum acesta e disponibil la un preț promoțional mai mic, de 5996,99 lei în oferta celor de la F64, prețul de listă fiind sensibil mai mare, de 7699 lei.

Devine evident apetitul pentru căștig al celor de la Nikon, care profită de faptul că, odată cu creșterea numărului de fotografi, aceștia își vor cumpăra tot mai multe obiective - și, odată ce ai ajuns să deții aparatură de o anumită marcă, îți este tot mai greu să te reorientezi spre concurență deoarece, din cauza incompatibilității monturii între aparatele diverșilor producători, ar trebui să scoți la vânzare întreaga trusă înainte de a trece la produsele unei alte firme.

Apropo de concurență, să vedem însă cum au evoluat și prețurile obiectivelor Canon în aceeași perioadă:

  • Canon EF 50mm f/1,8 II: 516 lei în 2011, 419 lei prețul promoțional din prezent (redus de la 499)
  • Canon EF-S 18-135mm f/3,5-5,6 IS: 1699 lei în 2011, 1789 lei în prezent (redus de la 1999)
  • Canon EF 135mm f/2 L USM: 4999 lei în 2011, 4699 lei în prezent (redus de la 4999)
  • Canon EF 70-200 mm f/2,8 L USM: 5999 lei în 2011, 5699 lei în prezent (redus de la 5799)

Observăm așadar că, în cazul celor de la Canon, creșterile de preț au fost mult mai reduse, în suficiente cazuri înregistrându-se chiar scăderi ale acestora.

Pe de altă parte, cei de la Nikon au tendința de a practica o strategie de marketing mult mai abilă: cresc prețurile în perioada de vară, când profesionișții fotografiază de zor la nunți și banchete de absolvire, pentru a le putea reduce cu ocazia unor evenimente ca Black Friday/ Black Friday Pro, la niveluri comparabile cu cele din urmă cu câțiva ani. În acest mod, ei reușesc să organzieze "promoții" fără a pierde, practic, nimic.


Atât Nikon, cât și Canon, sunt companii japoneze, astfel încât, dacă e să introducem și variabila curs valutar în discuție, ar trebui să luăm în calcul cursul leu-yen japonez. Azi, cursul este de 0,0332 lei pentru un yen, în urmă cu 4 ani fiind de 0,0338 lei/yen (ambele valori fiind raportate de Yahoo Finance). Cu alte cuvinte, yen-ul japonez e chiar mai ieftin în prezent decât era într-o perioadă în care obiectivele Nikon erau sensibil mai ieftine decât sunt acum.

Concluziile sunt clare: marja de profit la vânzarea obiectivelor Nikon a crescut sensibil în ultimii ani, fotografii trebuind să plătească mai mult pentru aceleași produse, sau să trăiască cu impresia că au făcut o "super-afacere" cumpărându-le în perioadele de (presupuse) promoții.

Iar în condițiile în care în România cei de la Nikon dețin o cotă de piață de cca. 70%, e foarte posibil ca strategia lor să dea roade în continuare...
Sus
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum